tirsdag 30. juli 2013

Kanelroser


Brukte denne oppskriften med litt vri. En veldig god deig å jobbe med, kommer garantert til å bli brukt igjen.

De ble SUPERGODE i følge den mellomste bukken bruse og fetteren. 


1 kg siktet hvetemel
150 g sukker
150 g smør i terninger
2 ts salt
2 ts kardemomme
6 dl helmelk
50 g ferskgjær
KANELFYLL:
kanel
100 g smeltet smør
50 g sukker
50 g brunt sukker

Smelt smør. Ha i melken og varm til fingervarmt.
Bland alt det tørre i en bakebolle. Ha i melkeblandingen og elt deigen.

La heve i bollen med klede over i en time. Bank så ned deigen og la hvile i 30 min.
bland sammen smeltet smør og sukker. Kjevle ut deigen, smør sukkerblandingen utover. Rull leiven sammen og skjer i biter. Ha på bakepapirkledd plate og la heve i 30 minutter.

Pensle med egg og stek i ovnen på 225 grader i 12-15 min.

1 kommentar:

  1. Se her ja :) jeg laget også kanelsnurrer i dag:) de forsvant fort. Alltid like populært i heimen.
    Takk for kommentar på bloggen. Jeg ønsker meg også den ny Kitchen Assistent:)

    SvarSlett