torsdag 20. mars 2014

Raske retter - tacogryte

Da jeg fikk påvist cøliaki var det ikke så godt utvalg allergivennlig mat i matbutikkene. Derfor trålet jeg rundt på internettet for å finne allergivennlige alternativer. Da kom jeg over matshop.no Her fant jeg masse gode produkter. Ta en kikk så får du se selv.

Akkurat nå har de 3 for 2 salg på Raske retter. Raske retter er deilige krydderblandinger som raskt og enkelt hjelper dere å lage enkle og deilige middagsretter. Finnes i 11 varianter. Pakkene inneholder to krydderposer og retten har enkle trinn og rask tilberedning. Trinn 1 er steking, trinn 2 er småkoking. Det er godt forklart hva som trengs for å lage et helt måltid, og det er lett å justere i forhold til matallergier.

Krydderblandingene er:
100% naturlig og økologisk
FRI FOR:
* Smaksforsterkere * Konserveringsmiddel * Fargestoffer * Modifisert stivelse * Gjærekstrakt * Palmeolje

Jeg har fått mulighet til å teste ut fire forskjellige varianter og kommer til å presentere de her.
Denne gangen har vi prøvd tacogryte.



Trinn en: Bland krydderet i posen merket 1 i 2 ss olje og varm opp til den gode krydderduften kommer frem


Ha i 300 gram kjøttdeig og brun og gjennomstekt. 



Nå til neste trinn, småkoking. Tilsett kryddepose 2, en boks vaskede kidneybønner, 50 g tomatpure og 1 dl vann. Rør godt om og la småkoke i 5-6 minutter. 





Voila! Ferdig på en to tre. 
Server med salat og ønsket tilbehør. 


Vi hadde salat, nachochips, rømme og hjemmelagede maistortillas. Kan tenke meg det smaker godt også med guacamole til. 

                         Velbekomme                 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar