fredag 28. mars 2014

Raske retter - svinekjøtt i kremet pasta

Da jeg fikk påvist cøliaki var det ikke så godt utvalg allergivennlig mat i matbutikkene. Derfor trålet jeg rundt på internettet for å finne allergivennlige alternativer. Da kom jeg over matshop.no Her fant jeg masse gode produkter. Ta en kikk så får du se selv.


Akkurat nå har de 3 for 2 salg på Raske retterRaske retter er deilige krydderblandinger som raskt og enkelt hjelper dere å lage enkle og deilige middagsretter. Finnes i 11 varianter. Pakkene inneholder to krydderposer og retten har enkle trinn og rask tilberedning. Trinn 1 er steking, trinn 2 er småkoking. Det er godt forklart hva som trengs for å lage et helt måltid, og det er lett å justere i forhold til matallergier.

Krydderblandingene er:
100% naturlig og økologisk
FRI FOR:
* Smaksforsterkere * Konserveringsmiddel * Fargestoffer * Modifisert stivelse * Gjærekstrakt * Palmeolje

Jeg har fått mulighet til å teste ut fire forskjellige varianter og kommer til å presentere de her.
Denne gangen har vi prøvd svinekjøtt i kremet pasta



Trinn en: Bland krydderet i posen merket 1 i 2 ss olje og varm opp til den gode krydderduften kommer frem.
Ha i gryten 300 gram strimlet svinekjøtt og gjennomstekt. 

Ta kjøttet ut av gryten og brun 150 g sopp.

Nå til neste trinn, småkoking. Putt kjøttet tilbake i gryten sammen med soppen. Tilsett krydderpose 2, 2 dl fløte og 1 dl vann. Rør godt om og la småkoke i 5-6 minutter. 


Server med rykende varm pasta. Vi hadde stekte grønnsaker som tilbehør.


For en lavkarbovariant; Kutt ut pastaen og ha ekstra grønnsaker ved siden av.


Denne falt i smak, neste gang vil jeg nok ikke ha i vann så blir den enda mer kremet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar